Eindelijk in Paarl! - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Loes - WaarBenJij.nu Eindelijk in Paarl! - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Loes - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Paarl!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

25 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Paarl

Allereerst bedankt voor alle lieve smsjes, mailtjes en berichtjes om me een goede reis te wensen. Ik ga jullie allemaal missen!

Voor degenen die zich afvroegen waar ik uithang; ik heb goed nieuws: ik ben eindelijk gearriveerd in Paarl, maar hoe is een ander verhaal.
De reis begon zeer voorspoedig. Mijn backpack was zaterdag al ingepakt en tot mijn grote verassing paste al mijn zooi erin. Daarnaast nog een koffer ingepakt voor mijn spullen voor mijn co-schap. Stethoscoop en witte jas: check!
Zaterdagavond nog een hele gezellige avond gehad thuis met familie en mensen uit Uden. Zondag nog lekker gegeten met papa, mama, Bart en Bente, de laatste zaken op een rij gezet en alvast ingecheckt. Volgens mij ben ik wel goed voorbereid. Al bleef er dat knagende gevoel over 1 uur overstaptijd in Londen. Een van de mogelijke kritieke punten in mijn toch wel redelijk strakke voorbereiding.
Maandag kon ik nog rustig aandoen en waren we ruim op tijd in Dusseldorf. Ik kon nog niet eens mijn bagage afgeven en mijn vlucht stond nog niet op het bord.
Terwijl we rustig koffie zaten te drinken, besloot ik toch alvast op het bord te kijken of ik mijn bagage al kon afgeven. Tot mijn verbazing stond daar: London Heathrow 18.05 Annuliert ! PANIEK!
Naar de servicebalie gegaan van British Airways, wat gruwelijk lang duurde. Gelukkig konden ze me nog op een andere vlucht boeken die eigenlijk om 16:45 al zou gaan, maar vertraging had. Dus heel snel afscheid genomen van papa, mama en Bart en naar de gate gerend.
Uiteraard daar nog heel lang zitten wachten tot we eindelijk konden boarden. Ik zat eigenlijk weer op mijn oorspronkelijke schema om mijn aansluiting in Londen te halen. Zoals ik al zei, had ik precies 1 uur tussen mijn 2 vluchten. Dwz 40 min voordat m’n gate in Londen zou sluiten.
Aan het eind van de vlucht werden de passagiers met connecting flights al naar voren gehaald en zo zat ik pole position op rij 1, completely ready (incl. sympaticus activatie) om het vliegtuig uit te rennen naar mijn aansluiting. Helaas was het in Heathrow niet zo mooi weer als in Nederland en Dusseldorf. Vanwege mist was er grote chaos op Heathrow en moesten we heel lang taxiën. Langzaamaan zag ik de tijd verder tikken en werd het steeds krapper om mijn aansluiting te halen. Zodra de deur open was, ben ik als een gek naar het connecting point gerend en kwam ik daar als eerste aan:D Ha! Maar helaas, de baliemedewerkster was me niet gunstig gezind en liet me niet meer door naar de gate:( In de categorie ‘Beetje jammer’.
Vooral omdat er een gigantische rij was met mensen die allemaal stonden te wachten om een nieuwe vlucht te boeken. Wat nu?
2 opties: achteraan aansluiten in de gigantische rij of door de douane Engeland in en daar in de departure area een nieuwe vlucht proberen te regelen. Inmiddels had ik 5 mensen achter mij aan lopen die niet zo goed wisten wat te doen. 1 duitser die geen woord engels sprak. Een Duits koppel die het ook niet zo goed meer wisten en een Nederlands stel Diny en Henk die ik ook al in Dusseldorf had ontmoet. Als tolk fungerend, besloten om door de douane te gaan en naar de departures. Onderweg langs de bagage gekomen om die evt op te pikken: Fout! Heathrow staat niet voor niets bekend om chaos met bagage. Voor niks eigenlijk staan wachten op bagage die toch niet kwam, toen het advies gekregen om gewoon naar boven te gaan en dat het met de bagage wel goed zou komen.
In de departures area konden we niet meer aansluiten in de rij om om te boeken. Heel veel vluchten waren gecancelled en honderden mensen liepen verloren rond. We moesten maar een hotel regelen. Kosten te declareren op British Airways.
Met de taxi naar de Holiday Inn gegaan, daar geprobeerd om een vlucht om te boeken, maar de vlucht voor de dag erna zat al vol. Dat zou betekenen dat ik pas donderdagochtend op z’n vroegst in Kaapstad zou aankomen en nog 1,5 dag in London moest besteden. Waarschijnlijk hebben ze bij de balie op het vliegveld meer opties. Dus gaan slapen en de volgende ochtend terug. Inmiddels begonnen Henk en Diny mij een beetje te irriteren. Het zijn niet echt de meest snuggere mensen. Klein voorbeeldje: Henk bedacht dat hij de spullen de volgende keer vacuüm moest laten inpakken. De spullen wegen dan immers niets meer, omdat ze dan in het luchtledige zitten. Net zoals ruimtevaarders. Hij heeft wel humor, die Henk
Ik was blij dat ik alleen op een kamer lag met een heel groot tweepersoonsbed. Dat dan weer wel;)

’s Ochtends naar het vliegveld teruggegaan en aangesloten in de lange rij voor het omboeken. Na 4uur wachten had ik geluk! Er stond een vrouw van British Airways in de rij die direct kon omboeken voor mensen. Zij kon voor mij nog de laatste stoel boeken op een vlucht voor dezelfde dag!!! Wel via Johannesburg, maar dat zou betekenen dat ik er al woensdagochtend zou zijn ipv donderdag. Ik was helemaal gelukkig en blij dat ik vandaag nog richting Zuid-Afrika zou gaan.
Heb daarna nog in de rij gewacht met Henk en Diny. Ondertussen broodjes aangeboden gekregen van British Airways en mijn dag werd nog beter.
Alles bevestigd aan de balie en ingecheckt. Daarna Henk en Diny geholpen. Tot mijn teleurstelling konden die nog op de rechtstreekse vlucht naar Kaapstad dezelfde avond. Mijn vlucht via Johannesburg was dus toch niet zo’n goede deal, maar ze kon het niet meer omboeken zei ze, omdat ik al helemaal was ingecheckt:( Weer in de categorie: beetje jammer!

Maar eindelijk was ik onderweg naar Zuid-Afrika. Goede vlucht gehad en lekker geslapen. Deze vlucht was echter ook weer vertraagd dus weer rennen in Johannesburg om de aansluiting te halen. Maar je voelt hem al aankomen, ik mocht er weer niet in. Direct laten omboeken door British Airways naar een vlucht met South African Airlines, maar die accepteerden mijn 2 tassen terug. Dus weer terug naar de British Airways balie. Uiteindelijk op de vlucht van 14.00u gezet met Comair.
Tot mijn grote schrik kwam ik er ook nog eens achter dat ik in de haast niet goed de stempel had gecheckt bij de paspoort controle. Er stond niet op dat ik een student was en dat zouden ze niet accepteren bij de universiteit. Dus ik moest uitzoeken hoe ik terug kon naar de paspoortcontrole. Via de beveiliging is er iemand van immigrations gekomen en die is met me mee terug gelopen naar de paspoortcontrole. Daar uiteindelijk het juiste visum gekregen. Fieuw!
Mijn laatste vlucht van Johannesburg naar Kaapstad was in een heel klein vliegtuigje, maar uiteindelijk de enige vlucht die geen vertraging of andere problemen had.
Dus woensdag om 16.00 was ik eindelijk in Kaapstad. Mijn gastmoeder stond me al op te wachten en is echt een hele lieve en gezellige vrouw. Ik ben met open armen ontvangen en voel me hier erg op m’n gemak.
Ik woon nu bij Alta, Louis en hun zoon Ludick. Hun dochter Alicia studeert in Stellenbosch. Ze hebben een lieve bouvier Misha. Het zonnetje schijnt al lekker en er is een zwembad:) Het zijn sportieve mensen dus ik heb vandaag maar meteen sportkleding gekocht om te kunnen gaan mountainbiken, hardlopen, tennissen, handboogschieten etc. Ik ga me hier de komende tijd wel vermaken denk ik. Maandag ook maar eens beginnen met mijn co-schap.

Liefs Loes

Conclusies van dit verhaal:
- 1 uur overstaptijd in Londen valt in de categorie: ‘niet handig’
- Nu snap ik volledig waarom Jurjen me uitlachte en succes wenste, toen ik vertelde dat ik via Heathrow vloog. Goed idee om dat vliegveld te vermijden!
- Neem altijd een wereldstekker mee in je handbagage voor het geval je telefoon begint leeg te raken (gelukkig is Heathrow zo geweldig om Europese oplaadpunten te hebben!)
- Koop een duimboek om te lezen in de lange rij
- Holiday Inn Brentford Lock is een prima hotel als British Airways betaalt.
- Diny en Henk zijn vermoeiende mensen
- Familie Nel is heel gastvrij en Paarl is een mooi stadje.

  • 25 Oktober 2012 - 22:26

    Leonie Warringa:

    Haa lieve Loes,

    Wauuuww wat een spannend avontuur zeg, ik was echt 'één en al oog' toen ik jouw verhaal aan het lezen was...maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Ik denk dat ik ter plekke was omgevallen van de stress, whaha. Ik neem al je tips mee voor de reis naar Australië ;)

    Super om te lezen dat je zo'n lief warm sportief gastgezin hebt, dat is een goede basis voor leuk verblijf! Jij gaat vast nog een fijne tijd beleven, dus geniet er maar lekker van.

    Veel liefs

  • 25 Oktober 2012 - 23:13

    Jori :

    Loes, wat een avontuur! Je schrijft echt erg leuk. Ben heel benieuwd naar je volgende berichtjes. Ik heb vandaag mijn diploma ontvangen. Jeeej! Binnenkort kan je een mailtje van me verwachten! Kus

  • 25 Oktober 2012 - 23:30

    Milou:

    Hee loesje, fijn om te horen dat het uiteindelijk allemaal is goed gekomen, al zou ik denk ik heel wat meerdere keren PANIEK! hebben gedacht. Het zal niet zo fijn zijn om mee te maken, maar vind het wel een leuk verhaal om te lezen! Fijn om nu de ins en outs te weten van het reizen per vliegtuig en vertragingen, ik denk dat ik me ook maar eens goed ga verdiepen voor mijn eigen vlucht. Gelukkig vlieg ik via istanbul ;) Hopelijk verandert de categorie 'een beetje jammer' snel naar 'een beetje geluk' en mag je daar lekker van het goeie leven genieten. Veel plezier bij de familie Nel en ik ben benieuwd hoe je coschap gaat bevallen (ik weet het, flauwe woordspeling). Baie pret!!

  • 26 Oktober 2012 - 13:25

    Tsjalling:

    Geniaal geschreven! Hopelijk gaat je co-schap wat soepeler dan de de heenreis;-). Hoop dat je een fijne tijd hebt daar, en ook ik zal je avonturen volgen. Succes!

  • 26 Oktober 2012 - 17:25

    Bente:

    Hey Loes!
    Gisteravond bij 't Zusje je mail al voorgelezen en nu nog eens goed je verhaal gelezen.. Mijn godddd wat een gedoe allemaal! Bart en ik hebben nu de sleutel en ik ga morgen met jullie pap lekker schilderen! We zullen snel foto's mailen of skypen met de webcam!
    Geniet nog van je vrije dagen!!
    Xx

  • 27 Oktober 2012 - 12:59

    Teun:

    Hey,
    Sjezus dat is wel echt een zure heenreis zeg..
    Hopelijk is nu je pech voor de komende maanden opgebruikt en staat er een gave tijd te wachten!

  • 01 November 2012 - 17:24

    Harrie/Tiny:

    Ha die Loes,
    Ik heb ook op jou bericht gereageerd, maar toch toen had ik dit hele verhaal nog niet gelezen , wel leuk die Henk en Diny die vergeet je voorlopig niet.
    Het gaat je goed
    Harrie.

  • 01 November 2012 - 20:28

    Avril:

    Zo heee wat een verhaal zeg! Daar word je toch helemaal kriebelig van!!
    maaar het belangrijkste: je bent veilig aangekomen!
    Nou, aankomen ga je waarschijnlijk niet doen met al dat gesport ;)

    Heel veel plezier! ben benieuwd naar je volgende verhaal :D

  • 02 November 2012 - 20:38

    Henk & Diny:

    Hoi Loes,
    Fijn dat je goed ben aangekomen. We hebben nog wel aan je moeten denken bij de rechtstreekse vlucht naar Kaapstad. Helaas werkte de vacuumverpakkingtruc van Henk toch niet en hebben we flink wat bij moeten betalen voor de extra kilo's. We mistten je als tolk.
    Wel jammer dat je ons omschrijft als lastige en vermoeiende mensen. Zo hebben wij dat niet ervaren.
    De tip om gewoon even onze ratio te gebruiken die je ons gaf toen we het even niet meer wisten op Londen Heathrow heeft ons leven verrijkt. Je bent een slimme meid.

    Ta-ta,

    Henk & Diny.
    ps. Kan je je adres doorgeven, wij willen je graag opzoeken!!!!!!!

  • 02 November 2012 - 20:38

    Henk & Diny:

    Hoi Loes,
    Fijn dat je goed ben aangekomen. We hebben nog wel aan je moeten denken bij de rechtstreekse vlucht naar Kaapstad. Helaas werkte de vacuumverpakkingtruc van Henk toch niet en hebben we flink wat bij moeten betalen voor de extra kilo's. We mistten je als tolk.
    Wel jammer dat je ons omschrijft als lastige en vermoeiende mensen. Zo hebben wij dat niet ervaren.
    De tip om gewoon even onze ratio te gebruiken die je ons gaf toen we het even niet meer wisten op Londen Heathrow heeft ons leven verrijkt. Je bent een slimme meid.

    Ta-ta,

    Henk & Diny.
    ps. Kan je je adres doorgeven, wij willen je graag opzoeken!!!!!!!

  • 02 November 2012 - 20:38

    Henk & Diny:

    Hoi Loes,
    Fijn dat je goed ben aangekomen. We hebben nog wel aan je moeten denken bij de rechtstreekse vlucht naar Kaapstad. Helaas werkte de vacuumverpakkingtruc van Henk toch niet en hebben we flink wat bij moeten betalen voor de extra kilo's. We mistten je als tolk.
    Wel jammer dat je ons omschrijft als lastige en vermoeiende mensen. Zo hebben wij dat niet ervaren.
    De tip om gewoon even onze ratio te gebruiken die je ons gaf toen we het even niet meer wisten op Londen Heathrow heeft ons leven verrijkt. Je bent een slimme meid.

    Ta-ta,

    Henk & Diny.
    ps. Kan je je adres doorgeven, wij willen je graag opzoeken!!!!!!!

  • 02 November 2012 - 20:39

    Henk & Diny:

    Sorry, drie keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen. Ons ratio zat weer eens niet op de juiste plek.

  • 02 November 2012 - 20:46

    Floor & Ier:

    Lieve Loes,

    We hebben ons stukgelachen om je stukje. We hoorden in ons hoofd hoe jij het hardop zou vertellen :) Vooral Henk en Diny hebben ons hart veroverd! We missen je als huisgenootje en we hopen dat Bouvier Misha niet onze plek inneemt ;) Heel veel plezier en succes met je co-schap en Iris hoopt dat je een goede vroedvrouw wordt! En ik hoop dat ook. We kijken uit naar je volgende verhaal en als je weer terug bent zullen we verhalen uit de categorie 'da's nie zo handig' uitwisselen!

    Veel liefs, Iris en Floor

  • 05 November 2012 - 16:11

    Marlijn:

    Hoihoi!

    Wat een gedoe zeg! Hopelijk zit je nu al een tijdje wat comfortabeler zonder veel chaos! Het is hier gezellig, we hebben al een stapeltje post voor je (sturen we door) en Sinterklaas gaat je missen ;-) Ik ben benieuwd hoe het werken daar bevalt en wat voor lollige dingen je verder nog meemaakt! Schrijf snel meer ! ;-)

    Groetjes uit het grijze NL! Marlijn

  • 05 November 2012 - 16:11

    Marlijn:

    Hoihoi!

    Wat een gedoe zeg! Hopelijk zit je nu al een tijdje wat comfortabeler zonder veel chaos! Het is hier gezellig, we hebben al een stapeltje post voor je (sturen we door) en Sinterklaas gaat je missen ;-) Ik ben benieuwd hoe het werken daar bevalt en wat voor lollige dingen je verder nog meemaakt! Schrijf snel meer ! ;-)

    Groetjes uit het grijze NL! Marlijn

  • 05 November 2012 - 16:11

    Marlijn:

    Hoihoi!

    Wat een gedoe zeg! Hopelijk zit je nu al een tijdje wat comfortabeler zonder veel chaos! Het is hier gezellig, we hebben al een stapeltje post voor je (sturen we door) en Sinterklaas gaat je missen ;-) Ik ben benieuwd hoe het werken daar bevalt en wat voor lollige dingen je verder nog meemaakt! Schrijf snel meer ! ;-)

    Groetjes uit het grijze NL! Marlijn

  • 05 November 2012 - 16:11

    Marlijn:

    Hoihoi!

    Wat een gedoe zeg! Hopelijk zit je nu al een tijdje wat comfortabeler zonder veel chaos! Het is hier gezellig, we hebben al een stapeltje post voor je (sturen we door) en Sinterklaas gaat je missen ;-) Ik ben benieuwd hoe het werken daar bevalt en wat voor lollige dingen je verder nog meemaakt! Schrijf snel meer ! ;-)

    Groetjes uit het grijze NL! Marlijn

  • 05 November 2012 - 16:11

    Marlijn:

    Hoihoi!

    Wat een gedoe zeg! Hopelijk zit je nu al een tijdje wat comfortabeler zonder veel chaos! Het is hier gezellig, we hebben al een stapeltje post voor je (sturen we door) en Sinterklaas gaat je missen ;-) Ik ben benieuwd hoe het werken daar bevalt en wat voor lollige dingen je verder nog meemaakt! Schrijf snel meer ! ;-)

    Groetjes uit het grijze NL! Marlijn

  • 05 November 2012 - 16:11

    Marlijn:

    Hoihoi!

    Wat een gedoe zeg! Hopelijk zit je nu al een tijdje wat comfortabeler zonder veel chaos! Het is hier gezellig, we hebben al een stapeltje post voor je (sturen we door) en Sinterklaas gaat je missen ;-) Ik ben benieuwd hoe het werken daar bevalt en wat voor lollige dingen je verder nog meemaakt! Schrijf snel meer ! ;-)

    Groetjes uit het grijze NL! Marlijn

  • 05 November 2012 - 16:11

    Marlijn:

    Hoihoi!

    Wat een gedoe zeg! Hopelijk zit je nu al een tijdje wat comfortabeler zonder veel chaos! Het is hier gezellig, we hebben al een stapeltje post voor je (sturen we door) en Sinterklaas gaat je missen ;-) Ik ben benieuwd hoe het werken daar bevalt en wat voor lollige dingen je verder nog meemaakt! Schrijf snel meer ! ;-)

    Groetjes uit het grijze NL! Marlijn

  • 05 November 2012 - 16:12

    Marlijn:

    Woepsy, het knopje deed het niet, *dacht ik*

  • 05 November 2012 - 23:01

    Nora:

    Hi Loes,

    wat een pechvogeltje ben je... Gelukkig nu goed aangekomen! Hoop dat alles goed gaat, en vooral heel veel gaan genieten!

    En ook daar zuid-afrikaanse wijntjes op Alpay drinken ;)

    Liefs

  • 08 November 2012 - 16:17

    Loes :

    Hoi Henk en Diny,
    Ik kan me voorstellen dat het niet heel leuk moet zijn geweest om mijn beschrijvingen te lezen. Mijn excuses dat ik zo onaardig over jullie was. Jullie zijn wel hele aardige mensen met het hart op de juiste plaats. Ik denk dat het een combinatie is geweest van vermoeidheid, stress van de reis, even alleen willen zijn en opmerkingen waar ik me over verbaasd heb.
    Jammer dat de truc met de vacuumzak niet heeft gewerkt. Jullie waren zo mooi door de Duitse bagagecontrole geglipt.
    Mijn adres is 84 Moll Street in Paarl. Mijn Zuid-Afrikaanse nummer is +27 712088575.
    Doordeweeks ben ik veelal druk met co-schappen, maar neem even contact met me op, als jullie langs zouden willen komen.

    Groetjes,
    Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 28 Sept. 2012
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 11403

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Maart 2013

Co-schappen en rondreizen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: