Reizen met Milou - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van Loes - WaarBenJij.nu Reizen met Milou - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van Loes - WaarBenJij.nu

Reizen met Milou

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

05 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Jeffrey’s Bay

Sinds 17 februari reis ik hier samen rond met Milou:D Super tof!
Voor degenen die graag de ongescensureerde versie/ Milou's kant van het verhaal willen lezen, kunnen ook op haar site kijken: milouvanroosmalen.waarbenjij.nu.
Voor mijn versie van het verhaal, zie hieronder:
Milou heb ik op zondagmiddag opgehaald van het vliegveld. Gewapend met een bordje 'Lieve Milou, Welcome to ZA!' heb ik haar met open armen ontvangen. Bedankt voor alle knuffels die via haar naar Zuid-Afrika zijn gestuurd! Heel veel knuffels terug!

Maar goed, inmiddels reizen we dus al meer dan 2 weken samen rond en hebben we al heel veel beleefd. Een korte samenvatting hieronder en sommige verhalen om wat dieper op in te gaan.
- Heel fijn herzien op het vliegveld in Cape Town
- Naar Home Affairs (Binnenlandse Zaken) om mijn visum te fixen
- Rugby match gezien. Vanaf nu fan van de Maties!!!
- Cape Peninsula tour gedaan met 2 Canadezen
- Table Mountain (opnieuw) beklommen
- Hard gestapt in Cape Town
- Robben Island bezocht
- Winery tour gedaan
- Gewandeld in Cederberg. Door smalle spleten gekropen, over smalle randjes gelopen en omhooggeklommen
- Struisvogel gereden (super vet!)
- Cango Caves bezocht. Weer door hele smalle gangetjes gekropen
- Naar Wilderness geweest. Kanotocht gemaakt, gewandeld naar Victoria Bay, Caveman bezocht, Paardgereden, heel veel leuke mensen ontmoet
- Knysna geweest
- Gesurfd en geshopt in Jeffreys Bay
- Morgen ga ik bungeejumpen. Gelukkig met support van Milou en samen met een Duits meisje, Carla

Teveel gedaan dus in deze korte tijd.
Allereerst heb ik Milou veilig van het vliegveld opgehaald. Vervolgens naar Paarl en weer met open armen ontvangen door mijn lieve host family Alta, Louis, Alicia en Ludick. Heel erg leuk om ze weer te zien en we waren ontzettend welkom. De dag erna zijn we met hen naar een rugby match geweest tussen Stellenbosch University (Maties!) en de universiteit van Port Elisabeth. De sfeer was geweldig! Iedereen was in de kleuren van de universiteit gekleed en het was inclusief cheerleaders en mascottes die rond liepen. We moeten allebei nog steeds de regels precies leren, maar volgens Alta zijn het gewoon een stel mannen die achter en bal aanrennen. En met dat in ons achterhoofd was het een geweldige wedstrijd.
In Paarl moest ik ook nog even langs Home Affairs (binnenlandse zaken) aangezien mijn visum in januari al verlopen was en ze bij de grens niet meteen een nieuw visum wilden geven. Ik moest dus opnieuw een extension aanvragen. Alle papieren op zak en in principe mag ik nu nog even blijven:) Erg fijn om te horen.

Vervolgens naar Stellenbosch geweest en weer de Cape Peninsula rondgereden. Nu met 2 Canadese meisjes (Robyn en Sheri) van mijn tour. Opnieuw de penguins gezien (het blijven geweldige beestjes), cape point, naar kaap die goede hoop gelopen en een mooie scenic route gereden. Als kers op de taart de zonsondergang vanaf Signal Hill gekeken met een prachtig uitzicht op Cape Town by night. Geweldige dag!
De dag erna weer vroeg op, want Table Mountain stond op het programma. In totaal weer 9 uur op de berg geweest. Het was een prachtige, maar zware klim, maar volledig de moeite waard. Milou heeft er ook van genoten.

Die avond zijn we het nachtleven van Cape Town onveilig gaan maken. Wat begon met het idee van alleen 1 biertje in een bar, eindigde op Long Street tot vroeg in de morgen in een Irish Pub, waar een grote groep Argentijnen waren, een vrijgezellenfeest, live muziek en heel veel gezellige mensen. Geniale avond dus!
De volgende ochtend was iets minder geniaal, aangezien we heel vroeg op moesten om naar Robben Island te gaan. Auw! Gelukkig konden we lekker rusten op de boot en in de bus. Het was ok, maar niet spectaculair. Daarna rustig aan gedaan, naar Paarl gereden en gebraaid.
De volgende dag stond een winery tour op het programma. Naar Franschoek gereden en daar verschillende wineries bezocht. Ik reed dus ik mocht alles uitspugen, maar ik heb er toch van genoten. En Milou ook!

Paarl verlaten om naar Cederbergen te gaan. Hier hebben we een prachtige wandeling gemaakt naar 'Cracks and Arches'. Oftewel door smalle spleten naar grote stenen bogen gelopen. Het was een geweldige tocht! We moesten flink klimmen, over een smal richeltje lopen, kruipen onder stenen door en zelfs omhoog met onze rug tegen de muur en onze voeten tegen de andere muur. Geweldig! Het was een zeer zware tocht, maar opnieuw de moeite waard! Vooral het zwemmen in de rivier en wijntje op de bank met de voetjes omhoog;)

Vanuit Cederbergen via Route 62 (Winery route) naar Oudtshoorn gereden. Dit staat bekend om de struisvogel farms. En we hebben er uiteraard een bezocht. Allereerst kregen we een knuffel van Betsie, een van de vogels. En nadat we letterlijk over eieren hebben gelopen, mochten we op de struisvogels zitten en er zelfs op rijden. Super mooi! Ze gingen echt ontzettend snel!! Je klemt je benen om het lichaam heen, maar er is niet echt een nek om vast te grijpen dus hou je de vleugels vast. Deze beesten kunnen heel hard lopen en het is een kunst om erop te blijven zitten, maar het was super mooi!
Hierna zijn we naar de Cango Caves gegaan. Prachtige druipsteengrotten waar we weer door allerlei gangetjes etc moesten kruipen. Claustrofobie is niet echt handig hier. Gelukkig hebben we deze barre tocht weer overleefd...

Na Oudtshoorn was het tijd om te relaxen in Wilderness. Gelukkig klinkt Wilderness meer afgelegen dan het is. Tot mijn grote verrassing kwam ik Hazel weer tegen, mijn maatje die samen met mij de gorge swing gedaan heeft. (voor de lezers thuis die niet weten wie of wat dit is, lees terug bij Vic Falls of neem deze naam en verwijzing voor lief). Maar ontzettend leuk dus om haar weer te zien en we hebben nog heel veel meer leuke mensen ontmoet. Met een groep naar een water val gegaan in een kano, gewandeld naar Victoria Bay (Milou heeft hier eindelijk! in de zee gezwommen en op het strand gelegen) en met 2 Amerikanen (Jen en Andreas) paardgereden. Was echt een super tijd daar!

Maar we moesten door dus een korte tussenstop gemaakt in Knysna. Hier was ik met papa en mama al geweest en ik was niet echt impressed, maar Milou wilde het met eigen ogen zien, om tot de conclusie te komen dat ik miss een klein beetje gelijk had (hopelijk leest ze dit niet;) )
Doorgereden naar Jeffrey's Bay waar we vandaag surflessen hebben genomen. Voor mij was het lekker om gewoon te oefenen en nog wat extra tips te krijgen. Het lukte weer om te staan en de golven uit te rijden tot aan het strand. Heerlijk om weer te surfen! Voor Milou was het de eerst keer op een surfboard en gelukkig vond ze het ook kei gaaf! Morgen gaan we dus nog een keer surfen:D

En morgen staat er nog meer op het programma: morgen ga ik namelijk mijn bungeejump doen van 216m.... Ik wil er nog niet teveel over nadenken, maar ik ga het doen. Milou zal mij supporten en wijsmaken dat ik niet echt gestoord ben. En gelukkig heb ik een medejumper gevonden in het Duitse meisje Carla. Zij gaat morgen met ons mee en we zullen samen de adrenaline kick beleven van de bungee jump. (sorry mama, ik weet dat ik het je beter achteraf kan vertellen. Denk er morgen dus maar niet teveel aan, maar alles komt goed!)

Kortom, Milou en ik vermaken ons meer dan goed! Het is geweldig om al deze dingen samen met Milou te delen. We hebben ontzettend veel lol, lachen hard om onze eigen grappen en die van de ander, kunnen bijna alles terugleiden tot Hans Teeuwen shows en ontmoeten ook heel veel andere leuke mensen. Het is lekker om rond te reizen zonder straks schema. Wanneer mensen vragen waar we morgen heengaan, dan kijken we elkaar aan en zeggen: 'We don't know yet.' Heel moeilijk om dat in Nederland te doen, maar zo relaxed! Het is genieten en daar gaan we zeker nog even mee door.

Thanks voor de leuke berichtjes vanuit Nederland! Het blijft altijd leuk om hierover te lezen. Het is fijn om te horen dat het weer iets beter aan het worden is en dat hopelijk de lente eraan zit te komen. Ik kijk er daar naar uit als ik terug kom. Maar gelukkig is dat nog een 'ver van mijn bed show' (om er nog even een slechte uitdrukking tegenaan te gooien).

Geniet in Nederland zoals wij dat hier doen!

Heel veel liefs van mij en Milou

  • 05 Maart 2013 - 23:19

    Ad En Cora:

    Hoi Loes en Milou,
    Fijn dat jullie zo genieten samen! Het klinkt allemaal erg avontuurlijk wat jullie ondernemen.
    Jullie hebben de Afrikaanse mentaliteit al aardig te pakken: maar zien wat de volgende dag brengt.
    Voor morgen: Loes veel succes met je sprong! en Milou hou je staande op de golven.
    Heel veel liefs
    Ad en Cora

  • 06 Maart 2013 - 00:26

    Rik:

    Hoi Loes,

    ontzettend leuk om al je belevenissen te lezen!
    Weet dat ik het je niet hoef te vertellen maar blijf lekker genieten van alle mooie dingen die op je pad komen, het "echte" leven begint straks gelijk weer.

    Hoop je snel weer te spreken!

    X

  • 06 Maart 2013 - 10:16

    Hélène:

    Hoi avontuurlijke meiden,

    jullie leven in Z-A is één feest!!!
    Geweldig wat jullie allemaal ondernemen: natuur, cultuur, avontuur, grenzen verleggen en feesten als een beest met die vrijgezelle Argetijnen (dat zal natuurlijk genieten geweest zijn:)). Jullie leven bij de dag, wat heerlijk, ik ben er jaloers op. En groot gelijk dat jullie dat doen, straks in de stroom van NL meegaan, is niet een aantrekkelijk alternatief. Gelukkig nog ver van jullie bed.

    ik heb gisteren al steeds gedacht aan die bungeejump; vandaag moet ik er dus weer aan denken. ik zal dadelijk nog eens de website van storms river openen om mee te duizelen wat je gaat doen. Na deze sprong hoef je het nergens anders meer te doen want dit is toch de diepste van de hele wereld? een geruststelling.

    Jullie zullen in Tsitsikamma ook nog de Canopytour gaan doen, verwacht ik. Daarvan weet ik dat dat veilig genoeg is om als Jane tussen de bomen te vliegen. En het vooruitzicht van Addo is ook geweldig, een belevenis ook voor Milou. Wees daar niet te avontuurlijk door uit de auto te stappen, het blijven wilde beesten en dus ook niet struisvogel rijden. Die biefstukjes zijn wel heerlijk, springbok ook!

    Ondertussen zien we toch zeer uit naar je thuiskomst. Dat is egoïstisch gedacht omdat we je het van harte gunnen om zo te genieten.

    Lieve Milou en Loes, maak er nog 2 fantastische weken van, die jullie nooit meer zullen vergeten!

    Tot gauw horens maar weer! Liefs van Huub en Hélène

  • 06 Maart 2013 - 10:35

    Pleuni:

    Hey lieverds,

    Blijft heerlijk om jullie verhaaltjes te lezen, vooral die verschillende nuances van eenzelfde verhaal ;). Stiekem volg ik jullie met googlemaps en streetview, en word ik steeds jaloerser om dat ik word overspoeld met wolkeloze luchten en ik kan best bedenken wat voor weertje en sfeertje daar bij hoort ;). En jullie verhalen werken goed mee aan die beeldvorming.

    Lieve Loes overleef alsjeblieft je bungee.. Ik krijg er al zweethandjes van als ik er aan denk! Maar ik weet zeker dat jij het helemaal geweldig vindt :).

    Geniet nog lekker verder daar, maar dat is geen probleem volgens mij!!

    Kusjes!

  • 08 Maart 2013 - 17:06

    Loes:

    Een kleine rectificatie voordat er rare verhalen de wereld in komen. In de Irish pub was een grote groep Argentijnse dames die helemaal los gingen. Dat bleek niet duidelijk uit mijn verhaal, maar om verwarring bij het thuisfront te voorkomen dat ze over een paar jaar op reis kunnen naar Argentinie, deze verduidelijking:P De vrijgezellenfeest groep kwam uit London. Daar is net al een Olympische Spelen geweest dus niet de moeite om te proberen;)
    Maar desondanks toch een leuke avond geweest:)

    ps. Bungee overleefd!!!! GENIAAL!
    Sorry mama, het was weer iets minder eng dus grote kans dat ik het toch nog een keer ga doen (a)

  • 12 Maart 2013 - 17:09

    Harrie En Tiny:

    Ha die Loes en Milou,

    Weer een hele belevenis jullie samen nik denk dat zo ongeveer jou hooft vol zit met alle indrukkken en belevenissen en dan die bungee sprong/val die nog gaat maken ,wij horen het wel.

    Nog fijne tijd en tot 23 Maart.
    De hartelijke groeten van Tiny en Harrie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 28 Sept. 2012
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 11367

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Maart 2013

Co-schappen en rondreizen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: