Zimbabwe, Botswana en Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Loes - WaarBenJij.nu Zimbabwe, Botswana en Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Loes - WaarBenJij.nu

Zimbabwe, Botswana en Namibie

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

03 Februari 2013 | Namibië, Windhoek

Hey!!

My tour has begun! Het is geweldig! We zijn met een kleine groep van 8 personen. 3 Nlers, 1 Zweedse (mijn tentroomie), 2 Zwitsers en 2 Duitsers. In het begin beetje afwachten of het wel gezellig zou worden met zo'n kleine groep, maar dat is goedgekomen.

Op dit moment zit ik dus in Windhoek, Namibie. Lees hieronder hoe ik daar ben gekomen, want ik beleef hier bijna iedere dag weer nieuwe dingen.
Mijn laatste dag in Johannesburg naar township Soweto geweest. Hier wonen zo'n 3,5miljoen mensen. Een hele stad opzich dus. Heb bij een klein huisje binnen mogen kijken. Er was geen stromend water of electriciteit, maar wel een kleine tv op een autoaccu.

Vanuit Johannesburg ben ik naar de Victoria Falls gevlogen. Hier ben ik bijna een week geweest. 2 Nederlanders ontmoet en daarmee wezen raften en river boarden. Het raften viel een beetje tegen. Het waren hoge golven, maar we zijn er niet eens uitgevallen;) Het river boarden was geniaal!! Half liggend op een body board gingen we door alle stroomversnellingen. Zelf rondtollend en draaiend. Er zat weer een klein risico aan. Er zwemmen namelijk krokodillen in de Zambezi Rivier. Nu roep ik altijd dat ik best ga zwemmen in een zee waar haaien zitten, maar nooit, en dan ook echt nooit zou gaan zwemmen waar krokodillen zitten. Maar principes worden verbroken en ik heb het er toch op gewaagd. Er waren 2 kanoers die alles in de gaten hielden en ons zouden redden als er een krokodil zou komen. Anders was het advies: zo hard mogelijk trappen. Thanks!
Maar goed, alles overleefd en weer heelhuids aan de kant.

De Victoria Falls heb ik ook van alle kanten goed bekeken. Ik ben 2x aan de kant van Zimbabwe geweest en 1x met een Duitse jongen uit het hostel naar Zambia gegaan en vanaf die kant bekeken. Die kant was erg gaaf, want je staat heel dicht bij de falls zelf. Uiteraard iedere keer zeiknat geregend van de falls. Maar het zonnetje schijnt dus no worries.

Een van de andere dagen een adrenaline rush gehad. Eerst flying fox, slide en gorge swing gedaan. Bij de flying Fox zit je met je rug vast aan een kabel over de kloof. Je moet zo hard mogelijk van een platform afrennen en dan hoop je dat je over de kloof heen vliegt. Ik stortte niet ter gronde, dus dat was een goed teken.
Bij de slide zit je in je tuigje en roets je naar beneden. Erg relaxed om te doen.
Het engste was toch wel de gorge swing. De kloof is zo’n 120m hoog en je maakt een vrije val van 70m. De eerste sprong maakte ik samen met Hazel, meisje uit het hostel. Zij vond het nog veel enger dan ik, maar ze wist dat ik hoe dan ook ging springen dus ze is mee gesprongen. Heel hard gegild! Maar het was super vet!!!
Vervolgens mocht ik nog een keer en ben ik vanuit handstand head first eraf gesprongen. Dat was eng, maar wel heel vet! Omdat Hazel niet meer durfde mocht ik haar sprongen benutten dus ben ik de 3e keer achterstevoren eraf gegaan. De man op het platvorm hield me vast, ik vroeg nog aan hem: ‘Am I really going to do this?’ Maar goed, ik was al 2x gesprongen en er was geen weg meer terug. Achterovervallend was toch wel het engste om te doen. Maar er toch weer van genoten. De 4e keer ben ik voor de lol nog een keer normaal gesprongen:P Haha ik had een goede adrenalinekick die dag:P

Verder hele gezellige avonden gehad in het hostel en heel veel mensen ontmoet. Dat is toch wel het toffe van alleen reizen. Je bent alleen maar je ontmoet zoveel mensen dat je nooit echt alleen bent.

Mijn reis is dus in de Victoria Falls begonnen en van daaruit was de eerst stop Chobe National Park. Hier een sunset cruise gemaakt en heul veul hippo’s en olifanten gezien. Mooi!

Vervolgens 2 nachten in de bush bush gekampeerd in de Okavango Delta. Dit is de grootste inlandse delta ter wereld, zo’n 17000km2 groot. In mokoro’s (houten kano’s) werden we naar een van de eilanden gebracht. We voeren tussen de waterlelies en het riet (Fatamorgana van de Efteling-gevoel). We sliepen in onze tenten, maar er was geen douche of wc. Een gat in de grond met een schep ernaast is voldoende.
‘s Avonds genoten van de heldere sterrenhemel. En nog meer Eftelinggevoel door het grasveld vol met duizenden vuurvliegjes die oplichtten.
We hebben verschillende bushwalks gemaakt met onze locale gids en ‘s avonds ook een sunsetcruise in onze mokoro’s, waarbij we weer hippo’s zagen. Ondanks dat het volgens onze gidsen veilig was om in het poeltje te zwemmen, bleven we alert op krokodillen en nijlpaarden.
Op dit moment is het regenseizoen in Botswana, maar tot ons grote geluk ampere en wolkje aan de lucht gezien. Ik heb dus volop aan mijn bruine kleurtje kunnen werken;)

Vervolgens in de Kalahari woestijn bosjesmannen gezien. Ze zongen en dansten voor ons rond het kampvuur. Ze leven daar nog van jagen en verzamelen in de woestijn, rondtrekkend als nomaden.
Na een lange reis door de Kalahari desert zijn we nu in Windhoek, de hoofdstad van Namibie, aangekomen. Namibie is een van de rijkste Afrikaanse landen en Windhoek voelt ook weer Zuid-Afrikaans aan. Alhoewel hier ook veel Duitse gebouwen en borden staan van de vormalige kolonisten.

Het is gezellig met onze kleine groep. Ik hou dit relaxte leventje nog wel even vol!

Ik ben benieuwd hoe het in Nederland gaat. Klaar voor carnaval volgend weekend?

Liefs vanuit Namibie!

Ps. Er staan wat foto’s op mijn facebook. Ik krijg ze nu niet geupload op mijn site, vanwege de trage verbinding. Hoop in Swakopmund wel foto’s te kunnen uploaden.

  • 03 Februari 2013 - 21:56

    Milou Van Roosmalen:

    Hey Loes, goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je nu een toffe rondreis aan het maken bent! Heb de foto's gezien van de george swing en ik blijf erbij: je bent gek!! (maar ben stiekem ook wel jaloers dat je zo stoer bent om het toch te doen) Ik ben druk bezig met de voorbereidingen. Heb gisteren je ouders gesproken en foto's gezien, erg leuk :D Ben blij dat ik je over 14 nachtjes alweer zie en een knuffel kan geven! Tot snel

  • 04 Februari 2013 - 17:34

    Harrie En Tiny:

    Ha die Loes:
    Weer een heel verhaal vanuit de boes-boes ,maar wel heel appart geniet ervan.
    Harrie en Tiny

  • 15 Februari 2013 - 16:53

    Papa:

    Hey Loes, ik heb het verhaal nog eens gelezen en kwam wederom tot de conclusie dat je wel een hele geweldige reis aan het maken bent. Fantastisch al die belevenissen en wat een avontuur.Wat heb je er van genoten. Maar vandaag komt er een einde aan deze Nomad reis, want als het goed is ben je nu in Kaapstad en begint over 2 dagen weer een nieuw avontuur. Ditmaal samen met Milou. Nou die heeft er zin in. Heel veel plezier samen de komende maand. Dikke kus en blijf genieten.
    Papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 28 Sept. 2012
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 11368

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2012 - 22 Maart 2013

Co-schappen en rondreizen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: